سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 مرداد 1 , ساعت 9:0 عصر

گروهها ، فرق و جریانات سیاسی مذهبی منطقه 

1- وها بیت:

وهابیت سازمان یافته در منطقه با تشکیل مکتب القرآن در سال 1353 شروع و تحت نامهای مختلف فعالیت نمود. در سال 72 بعد از کشمکش زیاد تحت عنوان وهابیت بصورت رسمی فعالیت نموده و از سال 76 نیز در ادارات از جمله آموزش و پرورش نفوذ کردند. از جمله فعالیت های این جریان عبارتند از:

ــ دایر نمودن صندوق قرض الحسنه

ــ انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای تبلیغات وسیع و تشکیل محافل مذهببی و اجتماعی

ــ برگزاری کلاسهای آموزش قرآن ، فقه ، تفسیر و... در مساجد استان من جمله مسجد قبای شهرک بهاران ، مسجد پیامبر اکرم و مسجد والی در سنندج و در سایر شهرستانها خصوصاً سقز و کامیاران فعالیت مستمر و پیگیر دارند و از طرف

کشورهای عربی منطقه (عربستان) تامین بودجه می شوند. برخی امارها غیر رسمی نشان می دهد که این فرقه دارای 6000 عضو و 8000 هوادار در سطح استان می باشد. جمعاً 13000 نفر.

لازم به ذکر است که جریان مفتی زاده و شاخه های منشعب از آن طی ماه های اخیر اقداماتی از قبیل تجمع در شهر های دهگلان ، سنندج ، مریوان ، سقز و بانه داشته که در تجمع سقز منجر تعدادی از تجمع کنندگان توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردیدند و تجمع دهگلان با توجه به هخطارهای قبلی به صورت غیر قانونی برگزار گردید. شایان ذکر است که جلسات محفلی و قشری این جریلن به ویژه در سطح شهرستان های سنندج و دیواندره نمود بارزی دارد.

2- دراویش:

دراویش در مجموع سه فرقه می باشند:

الف) دراویش سوله ای قادریه: در منطقه کامیاران ، قروه و سقز فعالیت دارند. رهبر این فرقه شیخ هادی هاشمی بود که بعد از فوت وی در لندن پسرش شیخ مختار هاشمی قادریه ای رهبری این فرقه را بر عهده گرفت. حدود 3400 نفر مرید در کل استان دارند.

ب) دراویش نقشبندی:

رهبر این فرقه شیخ عثمان نقشبندی رهبر گروهک ضد انقلاب رزگاری در اوایل انقلاب بود که پس از مرگ وی پسرش بنام شیخ عبد الملک نقشبندی جانشین وی شد و هم اکنون در روستای محمود آباد سرو آباد زندگی می کند و با مریدان خود که حدود 300 نفر در سطح استان می باشند ارتباط دارد.

ج) فرقه علویه قادریه کسنزانی:

رهبر این فرقه شیخ محمد کسنزانی حسینی می باشد که در شهر سلیمانیه عراق زندگی می کنند و کمتر از 2000 نفر در استان مرید دارد و بیشتر در شهرهای سقز ، بانه و مریوان ساکنند.

جمعیت کل دراویش استان بصورت تقریبی 8500 نفر می باشند که شامل 6450 نفر مرد و 2050 نفر زن می باشد.

3- بهائیت:

فرقه ضاله بهائیت فرقه ای وابسته به رژیم صهیونیستی می باشد که توسط قدرتهای استعماری ساخته و پرداخته شده است و موسس آن علی محمد شیرازی معروف به بهاءالله می باشد. این فرقه مسلمانان را گمراه و اعتقاد به نسخ اسلام دارند و متشکل از یک هیئت 9 نفره مستقر در بیت العدل اعظم واقع در اسرائیل بوده که اعضاء آنان را بعنوان رهبران معصوم خود می دانند. پیروان این فرقه در سطح استان کردستان حدود 350 نفر می باشند که اکثراً در شهرستان قروه و سنندج ساکن می باشند. اهم کارهای آنان ایجاد فساد و بی بندباری و برگذاری جلسات عمومی مختلط بوده و بیشتر کار و فعالیت آنان اقتصادی و بازاری می باشد.

4- یهودیت:

یهودیان از زمان حکومت کوروش تا کنون در ایران سکنی گزیده اند و سیاست آنها در دوران معاصر و زمان انقلاب اسلامی مبتنی بر خروج از کشور و پیوستن به شبکه جهانی یهود بوده است. جامعه یهود در استان کردستان که جمعیتی حدود 280 نفر دارند در شکلی سازمان یافته ، همواره از هماهنگی و همسوئی خاص با صهیونیسم بین الملل بوده و بنا به اعتقادات دینی جمعیتی درونگرا بوده و از نظر مالی و معیشتی در وضعیت مناسبی بسر می برند. این جماعت در استان کردستان تا کنون فعالیت سیاسی نداشته و بنا به اخبلر واصله فردی بنام میکائیل قدوسی آنان را در استان کردستان هدایت و ارشاد می نماید.

5- جند السماء:

این گروه التقاطی تازه تاسیس گروهی تندرو بوده که رهبر آنان فردی معروف به قاضی السماء می باشد که خود را واسطه امام علی ابن ابیطالب (ع) و برادر امامان معصوم حسن و حسین (ع) می داند که کتابی بنام قاضی السماء دارد که در آن ادعاهای دروغینی نیز دارد که از جمله ادعا نموده که قائم آل محمد (ص) میباشد و امام یازدم را نفی

 می نماید.

این گروهک تروریستی که در صدد فتنه انگیزی گسترده میان شیعیان ، تخریب بارگاه منور مولا علی (ع) ، کشتار عزاداران حسینی و ترور مراجع بر جسته عراق بودند که در سال های اخیر در عراق 300 تن از اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.

این گروهک تروریستی توسط اشغالگران و سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس در عراق مسلح شده تا اختلاف مذهبی را پیچیده تر نموده و این اختلافات را به درون مذهب تشیع بکشانند. گروهک تروریستی موصوف تا کنون فعالیت به ثبت رسیده ای در کردستان نداشته است.

6- القائده:

این گروهک تروریستی ، تندرو و افراطی مذهبی نیز دست پرورده قدرتهای استعماری غرب و هدیه شوم آنان برای خاورمیانه می باشد که با برنامه از پیش طراحی شده غرب و حمایت مالی کشورهای عربی شیخ نشین شکل گرفته و بصورت سازماندهی شده در کشور پاکستان فعالیت نظامی خود را به رهبری اسامه بن لادن و با نام گروه طالبان بر علیه حکومت مرکزی افغانستان آغاز نموده که نهایتاً منجر به سقوط دولت و کشیده شدن پای اشغالگران به افغانستان شد. این گروه افراطی و متحجر فعالیت های سازمان یافته ای در ایران و من جمله استان کردستان نداشته است ولی هر از چند گاهی اخباری در مورد دستگیری اعضاء القائده به علت دست داشتن در اقدامات خرابکارانه من جمله بمب گذاری و... در استان کردستان مخابره گردیده است. این گروه در شهرهای بانه ، مریوان و سقز به صورت زیر زمینی فعالیت هایی دارند.

7- انصار السنه:

گروه انصار السنه بازماندگان گروه سرکوب شده انصار الاسلام به رهبری ملا کریکار که دارای گرایشات رادیکالی اسلامیست ، می باشد. در اوایل ورود اشغالگران به عراق در یک عملیات مشترک توسط اتحادیه میهنی کردستان عراق و نیروهای آمریکایی سرکوب و پاکسازی شدند که پس از چند ماه از عملیات پاکسازی توسط شخصی بنام

عبید الله شافعی در شهرهای کرکوک و قلعه دیزه عراق تجدید سازمان نموده و مجدداً با نام انصار السنه اعلام موجودیت نمودند. این گروه متشکل از 12 گردان 100 نفره (جمعاً 1200 نفر) از نیروهای عرب و تعداد کمی کرد بوده که در مناطق

غربی رمادی ، فلوجه ، صلاح الدین ، موصل ، بعقوبه و کرکوک گسترش دارند و تاکتیک آنها بمب گذاری در مسیر ستون کشی نیروهای اشغالگر ، گروگانگیری از آنان و وابستگانشان و انجام عملیاتهای انتحاری و... می باشد.

این گروه در شهرهای مرزی بانه و مریوان تردد داشته و جمعیت محدود تشکیلاتی جهت بهره برداری دارند.

3. گروههای مذهبی تندرو و افراطی سلفی:

1/3 ــ کتائب القاعده

:بخشی ازنیروهای حزب حرکت اسلامی قدیم بوده که به عنوان شاخه نظامی وکردی القاعده فعالیت دارند.این گروه دارای چند کتیبه(گروهان)وهر کتیبه چند سریه(گروه)درقالب هسته های پنهان مسلح دراقلیم کردی کشورازبوکان تا جوانرود گسترش دارد.مسئول شورای فرماندهی این گروه فردی بنام امیرکمال(اسم مستعار) بوده وقبل ازایشان امیرابواسماء وامیرسواره بوده که دربازداشت ج.ا.ایران بسرمی برند. این گروه علاوه برشورای فرماندهی دارای هیئت شرعیه مرکب ازعلمای سلفی تندرو جهادی بوده که مفتی صدور احکام عملیاتی هستند. این گروهک ازگروهکهای سلفی جهادی تندروو     دارای ایده ضد شیعه و ضدشافعی وضدنظام بوده اما ماموریت اخیرخود را مبارزه با امریکا عنوان کرده،نیروهای این گروه

 که از سلفی های تندرو و افراطی عراقی و ایرانی هستند.تاکنون گروههای سلفی جهادی سنندج(گروه ابوبکروامیرفرهاد)وهمچنین سریه ابوالبصیروگروه توحیدوجهاد ازآن منشعب واحتمال انشعابات وبروزوظهورگروههای سلفی جدید ازاین شاخه وموضعگیری آنان علیه نظام متصوراست.تهدیدات این گروهک علیه نظام تهدید بالقوه است.

2/3 ــ انصارالسنه القاعده(انصار اسلام):بخشی ازنیروهای حزب حرکت اسلامی کردستان عراق است که اززمان حمله امریکا

به عراق وسقوط صدام منشعب وتحت عنوان انصارالسنه یاانصارالاسلام به القاعده ملحق ودرموازات شاخه دیگراین گروه ((کتائب))به مبارزه علیه امریکا ومسئولین اقلیم کرعراق(جلال طالبانی،مسعودبارزانی)پرداخته ودرسالهای بعددراثرفشارهای امنیتی کشورمقابل همانندنیروهای کتائب به اقلیم کردی کشور ج.ا.ایران متواری ودرقالب هسته های پنهان مستقر گردیدند.افراداین گروه عمدتا سلفی وازاکرادایرانی وعراقی بوده،تعدادزیادی ازهسته های آنان توسط ناجا ودیگر ارگانها شناسایی دستگیروبه اتهام حمل ونگهداری سلاح وتشکیل هسته پنهان روانه زندان گردیده اند.احتمال انجام هرگونه عملیات

یااقدام تروریستی ازجانب آنان به تاسی ازرهبران القاعده وگروههای سلفی جهادی علیه نظام متصور است.افراداین گروه قریب یک کتیبه(گروهان)بوده ودرقالب هسته های2الی4نفره ویابه همراه خانواده هایشان دراقلیم کردی کشورپراکنده هستند. تهدیدات این گروهک علیه نظام تهدید بالقوه است.

3/3 ــ سلفیت جهادی سنندج(استشهادیون): ترکیبی ازجوانان تندروسلفیت جهادی سنندجی عضو کتائب بوده که ازسال86بامحوریت افرادی بنامان ملاکاوه شریفی ف توفیق(معروف به ابوبکر)وفرهادرحیمی ف محمد(معروف به امیرفرهاد)ازکتائب

منشعب وبه تدریج تشکیل گردید.

این گروه از سال 86 با ارتکاب اقدامات تروریستی و جرایم امنیتی متعدد از قبیل آتش زدن بقاء متبرکه استان و بمب گذاری در میدان آزادی سنندج(مراسم هفته دفاع مقدس)وقتل وسرقت مسلحانه طلافروشی ها درسنندج وسقزوتعرض مسلحانه به مقرهای یگان ویژه وانتظامی شهرستان وپرتاب نارنجک به کیوسک پلیس خ فردوسی سنندج وهمچنین انجام اقدامات تروریستی در مورد چهارتن از قوروحانیون(ماموستاشیخ الاسلام،ماموستابرهان عالی،قاضی کامیانی،قاضی داوطلب)وبه چالش کشیدن امنیت استان به نوعی درصدر تهدیدات امنیتی استان قرار گرفت.

گروه درابتدا تعداد27نفرعضو داشته که درسال86دونفرآنان بنامان شورش مهدی خانی وجمال سیدموسوی درجریان بمب گذاری و اقدامات تروریستی دستگیر ردیف اول درمرداد ماه سال88اعدام ونفر دوم که محکوم به اعدام گردیده درانتظاراجرای حکم بسر می برد.

گروه درعکس العمل به صدورحکم اعدام شورش مهدی خانی دراردیبهشت سال88باتعداد25نفراعضاءباقیمانده خوددرقالب دوگروه عملیاتی اقدام به تعرض مسلحانه به مقرهای ناجانموده که درجریان عملیات فوق(علی رغم به شهادت دونفر ومجروحیت

7 نفرازپرسنل ناجا) متحمل تلفات هلاکت تعداد 2 نفر از اعضاء گروه گردید.

درتداوم اقدامات مسلحانه خوددر شهریورماه سال88در عکس العمل به اجرای حکم اعدام شورش مهدی خانی اقدامات تروریستی رادر سطح استان به انجام رسانده که پس از ارتکاب 4مورد ترور درمورخه02/07/88 ابوبکررهبر عقیدتی وایدئولوژیک گروه دستگیر وبر همین اساس مخفیگاه اصلی گروه شناسایی که درعملیات مشترک واجا،ناجاوسپاه که درمورد مخفیگاه مورد نظرواقع درمحله غفور سنندج به انجام رسید تعداد 3نفر آنان از جمله فرمانده عملیاتی گروه امیرفرهاد به هلاکت رسید.

توسط واجا،ناجاوسپاه مجموعا با احتساب دستگیری های سنوات گذشته وسال88 تاکنون تعداد1نفراعدام،5 نفردرعملیاتها به

هلاکت رسیده و تعداد12نفرآنان دستگیرو9نفرنیز(که3نفرآنان از عاملین اصلی اقدامات تروریستی اخیرمحسوب می گردند)کماکان متواری و تحت تعقیب هستند.

احتمال سازماندهی،تجهیز،تقویت و جزب افرادجدیدبا توجه به قابلیت وتوان افراد فوق واحتمال تداوم هرگونه اقدامات مسلحانه و تروریستی تلافی جویانه از جانب آنان کماکان مطرح وبه عنوان تهدید جدی استان کردستان محسوب می گردند.

4/3 ــ گروه نوظهور توحید و جهاد سلفیت:

این گروه در مورخه19/11/88توسط فردی بنام اسماعیل تبعه عراق وازاعضاء سابق گروه صلاح الدین(منشعب شده از کتائب کردستان)اخیرا اقدام به تشکیل جماعتی تحت عنوان توحید وجهاد نموده وتعدادی از عناصر متواری گروه ابوبکر نیز جذب این جریان شده اند.

اعضاء شاخص گروه عبارتنداز:ازانیارشرفی پوربانام مستعارسالار،پویا عبدی بانام مستعارانس،سلمان محمدی بانام مستعارابراهیم،

محمدزندکریمی بانام مستعارهیمن،عرفان احمدی،شاهوعبداللهی،یاوررحیمی،پویا محمدی و...که گروه مذکورضمن دراختیارداشتن تعداد20قبضه صلاح کلاش،2قبضه قناسه دوربین دار،2قبضه صلاح کمری وتعدادی نارنجک ازدانش ومهارت ساخت بمب نیز برخورداربوده بطوریکه تاکنون چندین مورداقدام به ساخت وانفجارآزمایشی بمب دراطراف سنندج نمده اند ضمنااکثراعضاء گروه مسلح بوده وبرنامه هایی همچون تروروبمب گذاری درمناسبتهای خاص،کمین درمعابررادردستورکاردارندعلی هذااحتمال اقدامات خرابکارانه ازقبیل حمله به مقرهای نظامی وانتظامی علی الخصوص پاسگاهها،پایگاهها،ایست وبازرسی ها،ترورشخصیت های

 مهم بخصوص چهره های سیاسی ،مذهبی،امنیتی واجتماعی،بمب گذاری،تله های انفجاری،آدم ربایی حمله وتعرض به خودروها ی گشتی وپاسهای پیاده و...توسط عوامل ضدانقلاب متصور است.

5/3 ــ سریه ابوالبصیر(سلفیت جهادی):از گروههای سلفی تندروومسلح بوده که اعضاءآن اکثراعراقی وباهدف مبارزه باامریکا درعراق قبلا از کتائب منشعب ولی چون موفق به حضور و پناه گرفتن در شمال عراق نبوده در قالب هسته های پنهان در اقلیم

 کردی ج.ا.ایران خصوصا پاوه وجوانمرود و سنندج مستقر در سال88 تعدادی ازآنان توسط نیروی انتظامی دستگیر 4 نفر نیز

به هلاکت رسیده احتمال انجام اقدامات مسلحانه و تلافی جویانه از جانب آنان متصور است. تهدیدات این گروهک علیه نظام تهدید

 با لفعل است. 

6/3 ــ گروهک مکتب قرآن(شورای شمس): این گروه اززمان انقلاب به رهبری احمد مفتی زاده فعال بوده،درحال حاضررهبران اصلی آن حسن امینی مقیم سنندج وسعدی قریشی مقیم سقزبر تداوم برنامه های مفتی زاده که دارای ایده مخالفت باولی فقیه و

اصول مربوط به آن درقانون اساسی بوده اصراردارند.فعالیت گروه غیرمسلحانه وایده گروه وهابیت ومخالفت بانظام ج.ا.ایران وشیعه وشافعی می باشد.

7/3 ــ گروهک جند الشیطان عبد المالک ریگی: با توجه به وجود زمینه فعالیتهای گروههای سلفی جهادی در استان کردستان و اعلام حمایت گروه جهاد و توحید سلفی های جهادی از گروهک جند الشیطان احتمال گسترش فعالیتهای این گروه سرخورده در

غرب کشور و ملحق شدن اعضاء گروه به گروههای جهادی سلفی در استان کردستان متصور است.

 

 


یکشنبه 96 مرداد 1 , ساعت 8:58 عصر

اهم خطوط قرمز و نکات در باب مذاکرات هسته ای در کلام مقام معظم رهبری: 

1.یکی اینکه آنها اصرار دارند بر محدودیّت بلندمدّت؛ ما گفتیم ما محدودیّت ده سال و دوازده سال و مانند اینها را قبول نداریم؛ ده سال یک عمر است؛ همه‌ی آنچه ما در این مدّت به دست آوردیم، در حدود ده سال طول کشیده است! بله، سابقه‌ی هسته‌ای در داخل کشور بیش از اینها است که بعضی اوقات هم گفته میشود در بعضی از بیانات، لکن در آن سالهای اوّل در واقع کاری انجام نگرفته بود؛ کار اساسی و عمده مال همین حدود ده پانزده سال اخیر است. محدودیّت ده‌ساله را ما قبول نداریم؛ ما مقدار سالهای معیّنی را که مورد قبول ما است به مجموعه‌ی هیئت مذاکره‌کننده گفته‌ایم که چه مقدار، محدودیّت را قبول کرده‌ایم، امّا تعداد سالهای محدودیّت را گفته‌ایم ده سال و دوازده سال و این چیزهایی که این حضرات میگویند قبول نداریم.(دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

توضیح: خود ایشان دلیل نپذیرفتن این نوع محدودیت ها را اشاره کرده اند.زیرا 10 سال و 12 سال یک عمر است و یک نسل از دانشمندان ما از رده خارج خواهند شد و نسل بعدی از انتقال این تجربیات محروم خواهد شد.

2. در همین مدّتِ محدودیّت هم که ما قبول میکنیم، کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز باید ادامه پیدا کند. (دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

توضیح : در صورت توقف در تحقیق و توسعه ، نشاط و حرکت از نسل فعلی گرفته خواهد شد زیرا امکانی برای رشد و پیشرفت برای آن ها وجود نخواهد داشت و بنابر این به مرور نسبت به این دانش بی رغبت شده و مجبور به فعالیت در سایر زمینه های غیر مرتبط با تخصص خود خواهند شد.

اما در مورد ساخت و ساز این نکته در برجام مورد توجه است که ما حداقل تا 8 سال هیچ گونه ساخت و ساز نیروگاه و یا سانتریفیوژ نخواهیم داشت . در این صورت چرخه ی صنعتی شدن هسته ای که لازمه ای برای کشور است و از نیاز های ضروری می باشد در این مدت متوقف میشود و برای رفع نیاز مجبور به نگاه به خارج کشور خواهیم شد.

3. یک نکته‌ی اساسی دیگر اینکه لغو تحریمها منوط به اجرای تعهّدات ایران نیست؛ نمیشود بگویند: شما رآکتور آب سنگین اراک را خراب بکنید، سانتریفیوژها را به این تعداد کاهش بدهید، این کارها را بکنید، آن کارها بکنید، بعد که کردید، بعد آن‌وقت آژانس بیاید شهادت بدهد، گواهی کند که شما راست میگویید و این کارها را انجام داده‌اید، بعد ما تحریمها را برداریم! نه، این را ما مطلقاً قبول نداریم؛ لغو تحریمها منوط به اجرای تعهّداتی که ایران میکند نیست. (دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

4.اجرائیّات لغو تحریم با اجرائیّاتی که ایران به عهده میگیرد، باید متناظر باشند؛ بخشی از این در مقابل بخشی از آن، بخش دیگری از این در مقابل بخش دیگری از آن. (دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

توضیح : پس از انجام دادن تمام اقدامات و تعهدات از سوی ایران و پس از آن که آژانس این اقدامات را راستی آزمایی کرد ، لغو تحریم ها اجرایی خواهد شد و به این ترتیب اگر پس از انجام اقدامات از سوی ایران ، برجام به هر دلیلی به هم بخورد و یا آژانس تاییده لازم را ندهد ، آن ها بدون انجام هیچ کاری باعث آسیب های جدی در زیر ساخت های صنعت هسته ای ما شده اند و این مخالف با متناظر بودن اقدامات است.

5.یک نکته‌ی اساسی دیگر این است که ما با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس مخالفیم. (دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

توضیح : دلیل این نکته را خود مقام معظم رهبری در ادامه بیاناتشان اعلام میکنند:" ما به آژانس بدبینیم؛ آژانس نشان داده که هم مستقل نیست، هم عادل نیست؛ مستقل نیست زیرا تحت تأثیر قدرتها است؛ عادل نیست [چون] بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به‌علاوه، اینکه بگویند «آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعّالیّت هسته‌ای در کشور نیست» این یک حرف غیر معقولی است. خب، چه‌جور میشود اطمینان پیدا کند؟ اصلاً اطمینان پیدا کردن [یعنی چه‌]؟ مگر تک تک خانه‌ها و وجب به وجب سرزمین کشور را اینها بگردند! چه‌جوری میشود اطمینان پیدا کرد؟ موکول کردن به این مسئله، نه منطقی است، نه عادلانه است. "

آنچه که از بند های متعدد برجام و همچنین از اولین خطوط این توافقنامه واضح و روشن است ، این است که طرف مقابل هیچ اقدام اجرایی را تا قبل از تایید آژانس انجام نخواهد داد و در واقع تیم ایرانی به وعده ی نقد طرف مقابل اعتماد کرده است. مقام معظم رهبری در این مورد میفرمایند:" به وعده‌ی نقد که میدهد ــ وعده‌ی نقد، نه عمل نقد ــ اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمیگردد و به ریش شما میخندد! اینقدر اینها وقیحند. (بیانات در دیدار با مداحان 20/1/94)"

6. با بازرسی‌های غیر متعارف هم بنده موافق نیستم؛ پرس‌وجوی از شخصیّت‌ها را هم به‌هیچ‌وجه قبول ندارم و موافق نیستم؛ بازرسی از مراکز نظامی را هم نمیپذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم؛ زمانهای 15 سال و 25 سال - که مدام میگویند 15 سال برای فلان چیز، 25 سال برای فلان چیز - و این زمانهای این‌جوری را هم ما قبول نداریم؛ مشخّص است، این زمان اوّل و آخری دارد و تمام خواهد شد(دیدار با مسئولین نظام 2/4/94)

توضیح : بازرسی های غیر متعارف از مراکز علمی و نظامی علاوه بر آنکه بر عزت ملی ما خدشه وارد میکند و باعث تحقیر دانشمندان و کارکنان این مراکز میشود ، باعث تکمیل شدن اطلاعات سیستم های جاسوسی آن ها در مورد توانایی های ایران خواهد شد تا در صورت حمله احتمالی ، غافلگیر نشوند و به راحتی بتوانند به حریم کشور تجاوز کنند و یا در مراکز علمی کشور دست به خرابکاری از شیوه های مختلفی که پیش از این هم ازآن ها بهره گرفته اند بشود ؛ مانند ویروس استاکس نت ، قرار دادن قطعات انفجاری در داخل محموله های صنعتی فروخته شده به ایران و .......

 

7. گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. (بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام   30/2/94)

توضیح : با توجه به متن پروتکل الحاقی که اجرای آن در متن برجام (صفحه 153 بند 8) توسط ایران پذیرفته شده است؛

"هر مکان تعیین شده توسط آژانس به غیر از مکان‌های اشاره شده در بندهای الف و ب این ماده جهت انجام نمونه برداری‌های محیطی مختص آن مکان، چنانچه کشور عضو نتواند امکان دسترسی به این مکان‌ها را فراهم آورد، باید فوراً تلاش معقول خود را جهت برآوردن خواسته‌های آژانس از مناطق مجاور یا از طریق روش‌های دیگر به کار بندد."

به این ترتیب واضح و روشن خواهد بود که اگر بنا باشد که ایران پروتکل الحاقی را اجرا کند باید امکان دسترسی به اماکن و مراکز مورد نظر آژانس(از جمله مراکز نظامی) را بدهد و یا به نحوی او را راضی کند.

8. میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمیدهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ی حسّاس و مهمّی، اندک‌اهانتی بشود. من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند. (بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام   30/2/94)

توضیح : این امر از دوجهت آسیب زا برای محیط علمی و امنیت کشور است :

الف) از یک طرف باعث تحقیر شخصیت و تضعیف روحیه ی دانشمندان کشور میشود ، زیرا باید برای یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور به کسانی که هیچ ارتباطی با کشور آنان ندارد پاسخگو باشند . این کار از طرفی هم به دانشجویان این رشته ها که دانشمندان آینده هستند ، آسیب خواهد زد زیرا به این نتیجه میرسند که در آینده امنیت روانی و شغلی ندارند .

ب) در ادامه ی سخنان بالا ایشان میفرمایند:"در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمیدهد، هیچ دولتی اجازه نمیدهد؛ دانشمندانشان را مخفی میکنند، نمیگذارند اسم هایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند".

خطر ترور دانشمندان چیزی است که ایشان به آن اشاره میکنند . ترور شهیدان علیمحمدی ، شهریاری ، رضایی نژاد و احمدی روشن که رحمت خدا بر آن ها باد به دلیل شناسایی شدن آن ها توسط دستگاه ای جاسوسی غرب بود.

9. صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است؛ هم برای انرژی، هم برای داروهای هسته‌ای که بسیار مهم است، هم برای تبدیل آب دریا به آب شیرین، و هم برای بسیاری از نیازهای دیگر در زمینه‌ی کشاورزی و غیر کشاورزی. صنعت هسته‌ای در دنیا، یک صنعت پیشرفته است، یک صنعت مهم است؛...... دنبال کردن این صنعت و صنعتی کردن کشور، بسیار چیز لازمی است.(بیانات در دیدار با مداحان 20/1/1394)

توضیح :"در هیچ جای متن برجام اشاره نشده است که ایران پس از این 15 سال حق استفاده از فناوری هسته ای و غنی سازی در ابعاد صنعتی دارد."(این حرفی بود که کریمی قدوسی به صالحی در مجلس زد ولی از اون جایی فیلم پاسخ صالحی به این سوال رو ندیدم نمیدونم درسته یا نه!؟)

10. مطلقاً مسئولین نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه‌ی نظارت و به بهانه‌ی بازرسی و مانند این حرفها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعه‌ی دفاعی کشور را متوقّف کنند؛ توسعه‌ی دفاعی کشور، توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملّت در عرصه‌ی نظامی، این بایستی همچنان محکم بماند و محکم‌تر بشود.(بیانات در دیدار با مداحان 20/1/1394)

11. ما نه در مسائل منطقه‌ای، نه در مسائل داخلی و نه در مسئله‌ی تسلیحات، با آمریکا مطلقا صحبت و مذاکره‌ای نداریم؛ مذاکره، صرفاً در قضیّه‌ی هسته‌ای است و اینکه ما در موضوع هسته‌ای با روش دیپلماسی چگونه میتوانیم به نتیجه برسیم. ؛(بیانات در دیدار با مداحان 20/1/1394)

12. اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که «ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم» این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات؛ آن کسانی که دست‌اندرکار هستند، فرق این دو را بخوبی میفهمند. این یک خدعه‌ی آمریکایی است که میگویند قرارداد میبندیم، نگاه میکنیم به رفتارها، بعد تحریمها را برمیداریم! این‌جوری نیست؛ همین‌طور که مسئولین ما صریحاً گفته‌اند و رئیس‌جمهور محترم صریحاً گفت، رفع تحریمها باید بدون هیچ فاصله‌ای در هنگام رسیدن به توافق انجام بگیرد، یعنی رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی مترتّب بر توافق.(بیانات در حرم مطهر رضوی 1/1/94)

 

13. آمریکایی‌ها تکرار میکنند که ایران بایستی در تصمیم‌هایی که میگیرد و چیزهایی که قبول میکند، بازگشت‌ناپذیری‌ای وجود داشته باشد؛ این را ما قبول نداریم. اگرچنانچه طرف مقابل میتواند به هر بهانه‌ای باز هم تحریمها را علیه ملّت ایران برقرار کند، هیچ وجهی ندارد که هیئت مذاکره‌کننده‌ی ما بپذیرد و کاری انجام بدهد که این کار برگشت‌ناپذیر است؛ به‌هیچ‌وجه. (بیانات در حرم مطهر رضوی 1/1/94)

14. ؛ بعد از آنکه که مذاکره‌کنندگان ما مذاکره‌شان تمام شد، بعد از چند ساعت بیانیّه‌ی کاخ سفید منتشر شد در تبیین مذاکرات. این بیانیّه‌ای که آنها منتشر کردند ــ که اسمش را میگذارند «فکتشیت» ــ در اغلب موارد خلاف واقع است؛ یعنی روایتی که اینها دارند از مذاکرات و از تفاهمهایی که انجام گرفته است میکنند، یک روایت مخدوش و غلط و خلاف واقع است. این بیانیّه را آوردند من دیدم؛ چهار پنج صفحه است؛ این چهار پنج صفحه در ظرف این دو سه ساعت که تهیّه نشده؛ در همان حالی که اینها داشتند مذاکره میکردند، این بیانیّه را هم نشستند تأمین کردند. ببینید، طرف این‌جوری است؛ دارد با شما حرف میزند، بر سر یک موضوعاتی تفاهم به‌وجود می‌آید، در همان حالی که دارد با شما حرف میزند، دارد یک اعلامیّه‌ای تهیّه میکند که برخلاف آن چیزی است که بین شما و او دارد میگذرد و تا مذاکره‌تان تمام شد، آن اعلامیّه را منتشر میکند! طرف این‌جوری است؛ طرف طرف بدعهدی است، طرف متقلّبی است. حرف میزنند، بعد هم خصوصی میگویند اینها برای آبروداری است؛ برای اینکه مثلاً در مقابل مخالفانشان در داخل کشورشان کم نیاورند، یک چیزهایی را اینها مینویسند. خب، این به ما ربطی ندارد. اگر بنا باشد که اینها ملاک عمل قرار بگیرد، آنچه آنها نوشتند، قطعاً ملاک عمل نخواهد بود. (بیانات در دیدار با مداحان 20/1/94 (بعد از بیانیه لوزان))

توضیح : متن برجام در واقع همان فکت شیت آمریکایی ها پس از بیانیه لوزان ، با جزییات بیشتر است به طوری که هیچ یک از بند های این فکت شیت با برجام فعلی هیچ گونه تناقضی ندارد!

15. هدف آنها این است که جمهوری اسلامی را در باب ظرفیّت غنی‌سازی مثلاً - که یکی از مسائل است - به ده هزار سو راضی کنند، منتها از پانصد سو و هزار سو شروع کرده‌اند، که حدود ده هزار سو مثلاً محصول حدود ده هزار سانتریفیوژ - همین قدیمی‌هایی که از قبل داشتیم و داریم - است. هدف آنها این است. مسئولین ما میگویند ما به 190000 سو احتیاج داریم. ممکن است این نیاز مال امسال و دو سال دیگر و پنج سال دیگر نباشد، امّا این نیاز قطعی کشور است، خب، باید نیاز کشور تأمین بشود.

توضیح :عباس عراقچی معاون وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:"میشه در یک فاصله 14 الی 15 سال به یک میلیون سو رسید."

این در حالی است که علی اکبر رییس سازمان انرژی اتمی کشور در گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد:" تعداد ماشین ها را زیاد میکنیم جوری که مثلا سال حدود 15 ام ما به 190000 سو برسیم"

اما مطابق با برجام ما تا 8 سال هیچ سانتریفیوژی تولید نخواهیم کرد. از سال 8 ام تا 10 ام هر سال 200 سانتریفیوژ نسل 6(با سو 10) و 200 تا نسل 8 ( با سو 24) تولید خواهیم کرد . با یک حساب ساده در انتهای سال 15 ام (با فرض خراب نشدن هیچ یک از سانتریفیوژ ها) ما تعداد 1400 سانتریفیوژ از هر کدام از نسل 6 و 8 خواهیم داشت که نهایتا چیزی کمتر از 50000 سو میشود.(حدود 48000 سو)

16. ما برای بیست سال دیگر حداقل بایستی بیست هزارمگاوات برق از انرژی هسته‌ای به دست بیاوریم. برآوردی که برای مصرف انرژی در کشور و تولید برقِ مورد نیاز کرده‌اند، حداقل بیست هزار مگاوات باید از طریق انرژی هسته‌ای باشد؛ والّا ما باید برق را از دیگران گدائی کنیم؛ یا اگر نتوانستیم گدائی کنیم، یا ننگمان آمد، یا به ما ندادند، از خیر چیزهائی که با نیروی برق میچرخد، باید بگذریم؛ از کارخانه، از تولید، از بسیاری از ابزارهای پیشرفت. خب، ما کِی شروع کنیم تا بتوانیم بیست هزار مگاوات را بیست سال دیگر به دست بیاوریم؟ الان اگر دیر هم نشده باشد، قطعاً زود نیست. ممکن است دیر هم شده باشد. ببینید چه مغالطه‌ی عجیبی است که ((آقا احتیاج نداریم!))( بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد   13/10/1386)

بیست‌هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز ضروری کشور است؛ این محاسبه‌شده‌ی دستگاه‌های محاسبه‌کننده‌ی کشور است که البتّه در حاشیه‌ی آن، منافع زیاد و برآوردن نیازهای فراوان دیگر هم وجود دارد؛ (بیانات در دیدار مسئولان نظام 2/4/94)

توضیح : به گفته ی مهندس آبنیکی معاون سابق سایت نطنز :" بدیهی است که 20 هزار مگاوات برق هسته ای نیازمند حدود 3 میلیون سو ظرفیت غنی سازی است." ؛ با توجه به محاسبات انجام گرفته در بالا بنا بر متن برجام در پایان سال 15 ام حدود 50000 سو غنی سازی خواهیم داشت.


یکشنبه 96 مرداد 1 , ساعت 6:51 عصر

 

فرانسیس فوکویاما در نشست بیت المقدس 1365

شیعه با2 بال پرواز می کند یک بال سرخ که ریشه در کربلا دارد دوم بال سبز یعنی امید به منجی عالم بشریت و یک زره به تن دارد به نام ولایت پذیری .

 برای نابودی شیعه باید زره ولایت پذیری را از تن او درآورد سپس بالهای او را شکست.

 

فرانسوا توال در کتاب ژئوپلیتیک شیعه:

شیعه به قدرتی تبدیل شده است که نمی توان با قدرت سخت افزارانه آن را حذف کرد بلکه در اینصورت شیعه مقاوم تر می شود.

تنها راه از پای درآوردن شیعه تهی سازی از درون است.


مارک پالمر " یکی از استراتژیست‌های معروف آمریکایی است که از او به عنوان یکی از نوآوران سیاست خارجی ایالات متحده نام می برند. پالمر در دولت های نیکسون، کارتر، ریگان و بوش در وزارت خارجه مشغول بوده و اکنون علاوه بر اینکه مدیر دپارتمان تحقیقاتی "مرکز سیاست خارجی سابان " در موسسه بروکینگز می باشد، عضو "کمیته خطر جاری " است

 

مارک پالمر خطاب به مقامات آمریکا :

 جمهوری اسلامی به قدرتی شکست ناپذیر تبدیل شده است که با روشهای سخت نمی توان آن را از پای درآورد . تنها راه شکست جمهوری اسلامی فروپاشی از درون است.

 

کنت پولاک استراتژیست آمریکا یی

(نویسنده کتاب معمای ایرانی)

 مابا یک قدرت شیطانی روبرو هستیم که 30 سال پنج رئیس جمهور آمریکا را با شکست مواجه ساخته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ